Gray Matter مشاهده عکس بزرگتر

Gray Matter

1

جدید

3,000 تومان

افزودن به لیست دلخواه

Give a Name

خرید بازی ماجراجویانه ماده خاکستری برای کامپیوتر PC

  • نسخه فیزیکی بازی (سی دی کی اشتراکی)

    شامل:بکاپ بازی/آموزش ویدیو/اجرای بازی به صورت اشتراکی (یک فایل +آموزش ارسال میشود.)

  • سوالی دارید ؟

    در مورد این محصول سوالی دارید ؟ با پشتیبانی فروشگاه ما تماس بگیرید ، در خدمتتان هستیم
  • پرداخت در محل

    هزینه محصول در زمان تحویل محصول دریافت می‌گردد.

  • گارانتی

    تمام محصولات این فروشگاه داری 7 روز گارانتی تعویض هست.

ویژگی ها

آپدیت و DLC

آپدیت بازی :
بسته های الحاقی (DLC) :

مشخصات بازی

عنوان بازی : ماده خاکستری - Gray Matter
سازنده : Wizarbox, Spiders (360)
ناشر : dtp entertainment
تاریخ انتشار دیتا : 2008
پلتفرم : کامپیوتر – PC
سبک بازی : ماجراجویی اشاره و کلیک
زبان : لاتین
ریلیز : GOG

توضیحات

 سری بازیهای ماجراجویی که در سبک کلیک و اشاره ساخته می‌شوند هنوز در بین کاربران زنده هستند. مدت زیادی نگذشته که این سبک در میان بازیکنان بسیار رواج پیدا کرده است. معمولاً نام و آوازه‌ی طراحی اینگونه بازیها به خانم Jane Jensen، نویسنده‌ی مشهور و سازنده‌ی سری بازیهای Gabriel Knight بر می‌گردد. اگر شما دنباله رو این سبک در اواخر دهه نود میلادی بوده‌اید، مسلماً با خانم Jane Jensen برنده‌ی جایزه‌ی و صاحب‌امتیاز این سری بازیها آشنایی کامل دارید. سال 2006 شهر لایپزیک آلمان میزبان برگزاری همایش بازیهای رایانه‌ای بود. در این هنگام شرکتی به نام Anaconda ناشر بازیهای ماجراجویی، اولین عنوانی را معرفی کرد که با نسل نوین ایده‌ها و تفکرات خانم Jensen بسیار شباهت داشت. بعد از اینکه پرونده‌ی ساخت ادامه‌ی مجموعه‌ی Gabriel Knight در سال 1999 به حالت تعلیق فرو رفت، خانم Jensen شروع به نوشتن کتابها و کمک به طراحی معماهای کوچکی کرد که در بازی‌هایی نظیر Betrapped بسیار دیده می‌شد. همسر وی، آقای Robert Holmes نیز در این راه او را یاری داد و مسولیت ساخت موسیقی بازیها را بر عهده داشت.
پس از عرضه‌ی آخرین نسخه از سری Gabriel Knight اکنون آنها با عنوان جدید خود با نام Gray Matter بازگشته‌اند. داستان و روال بازی از موضوعی جذاب و جدید بهره می‌برد که تقریباً برای همه‌ی افراد مشتاق بازی‌های ماجراجویی کاملاً مناسب بوده و هواداران سبک کلیک و اشاره نیز به آن عشق می‌ورزند. داستان از مواردی چون عشق، ذهنیت و تخیلات، ارواح، مسائل جادویی و روانشناختی حکایت می‌کند.
Gray Matter سرشار از الگوهای نوین و خارق‌العاده است. داستان نیز عمدتاً درباره‌ی یک جادوگر خود‌سر و متمرد بنام Samantha است. او یکی از شخصیتهای بازی است که تلاش می‌کند تا به عضویت انجمن جادوگران مخفی "Daedalus" در‌آید. وی در آخرین تحقیقات و کاوش‌های اخیرش به این نتیجه می‌رسد که برای رسیدن به هدف خود، بایستی با مکر و حیله به عنوان خدمتکار و دستیار ارشد نزد فردی بنام دکتر Style مشغول به کار شود. دکتر Style شخصیت بعدی است که تا حدی به افسانه‌های قومی و محلی معتقد است. او یک پزشک است و پس از مرگ همسرش از جهان پیرامون فاصله گرفته و در مکانی خود را محبوس کرده است. به موجب انجام آزمایشات وحشتناک و هولناکی که بر روی اذهان بشر انجام می‌دهد به شهرت رسیده است. سرانجام دکتر استایل یک دستیار توانا استخدام می‌کند. او کسی نیست جز همان جادوگر ولگرد خیابانی به نام Samantha Evet. سامانتا برای انجام کارهای ساده‌ای چون پخت و پز، نظافت، نگهداری کتابهای دکتر و حل مسائل شخصی وی استخدام نشده و هدفی والاتر از موارد مذکور دارد. بعد از گذشت مدت زمانی بسیار از زمان استخدام دستیار دکتر، سامانتا تا حدودی سعی می‌کند کارش را در نزد استایل به نحو احسن انجام داده و نظر وی را در مورد خودش جلب کند. در مرحله‌ی بعد او وظایفی از قبیل یافتن موضوعات مهم برای آزمایشات دکتر را بر عهده می‌گیرد. بعد از کسب اعتماد کامل از استایل، به تدریج در انجام آزمایشات نیز دکتر را یاری می‌دهد تا در نهایت به مهارتی بالقوه دست یافته و همانند او بتواند آزمایشات را به تنهایی و مستقل انجام دهد.
سرانجام بعد از گذشت مدتی همه چیز تیره و تار می‌گردد. سامانتا عزم خود را جزم کرده تا بفهمد چه اتفاقاتی بطور واقعی در خانه‌ی دکتر در حال وقوع است و اینکه دکتر واقعاً چگونه می‌تواند با انجام این آزمایشات ذهن بشر را تحت تاثیر قرار دهد. این هدف دوم سامانتا بعد از راهیابی به انجمن Daedalus است. بیش از این ترجیح می‌دهیم تا داستان را بازگو نکنیم. ما با در نظر گرفتن موارد گفته شده به عمق و پرمعنایی داستان پی‌برده و شناختی مختصر از کاراکترهای بازی بدست آوردیم.
نویسندگی و داستان پردازی یکی از عوامل مهم در موفقیت بازیهای ماجراجویی است، مخصوصاً آنهایی که در سبک کلیک و اشاره ساخته می‌شوند. اما نقش معماها نیز به همان اندازه مهم است. در بازی Gray Matter بر روی این دو فاکتور مهم بخوبی کار شده است. در وهله‌ی اول جستجوی محیط اطراف، نظم و ترتیب و نحوه‌ی استقرار اشیاء در آن یکی از مشخصه‌هایی است که هر بازی ماجراجویی آنرا دارا می‌باشد. Gray Matter مهارت‌ها و قابلیت‌های منحصر بفرد شخصیت‌ها را بکار گرفته و در جهت حل معماها از آنها استفاده می‌کند. برای مثال سامانتا از مهارت‌های جادویی‌اش در هنگام رویارویی با مردم و اطرافیان استفاده کرده و با انجام حقه‌ها و شعبده‌بازیها اشیاء مورد نظرش را از دیگران بدست می‌آورد. اگرچه این عمل بسیار شبیه دزدی بوده ولی بشکلی خاص و ویژه به انجام می‌رسد. انجام عملیات جادویی تنها از طریق فرامین ذکر شده در کتاب جادو میسر و قابل اجراست. در صورتی که از فرامین کتاب بدرستی استفاده نشود، معماها قادر به حل شدن نخواهند بود. همچنین پازل‌های دیگری نیز در سراسر محیط و مراحل بازی تعبیه شده که همانند مجموعه‌ای از چیستان‌ها هستند، که سامانتا برای کشف مکان Daedalus نیاز به حل آنها دارد. سامانتا اغلب در مکانهای واقعی و مرکزی آکسفورد انگلستان با از این دست معماها مواجه می‌شود.
در طول بازی شما بارها بین دو شخصیت دکتر استایل و سامناتا تغییر وضعیت داده، کنترل آنها را بدست می‌گیرید. هر کاراکتر قابلیت‌های ویژه‌ای داشته که بایستی آنها را در جهت درستی برای انجام ماموریت‌ها و گذر از معماها به خدمت بگیرد. این امکانات مختص هر شخصیت بوده و با دیگری کاملاً متفاوت است. برای مثال سامانتا که یک جادوگر خیابانی است از دست‌هایش و با استفاده از تردستی‌ها جهت فریب دیگران و در مواقعی حل معماها استفاده می‌کند. در نهایت برای انجام این بازی برای استفاده از سلول های خاکستری مغزتان آماده باشید !

0
دیدگاه کاربران
هیچ نظری ارسال نشده
نظر خود را بنویسید
*
*